Jaka mata do ćwiczeń? #joga

Mogłoby się wydawać, że mata do ćwiczeń to niezła fanaberia , jednak to podstawowe akcesoria osoby aktywnej fizycznie zarówno w domu, jak i na sali treningowej.

Mata przyda nam się zawsze! Podczas jogi, pilates oraz fitnessu w warunkach domowych a także jako narzędzie zabezpieczające naszą podłogę przed zamontowaniem przyrządów gimnastycznych.

Mata również idealnie sprawdzi się podczas wycieczek turystycznych np. w góry.

No tak wszystko super pięknie ale jaka mate wybrać? Czy może ta najtańsza? najdroższa, bo mnie stać? Gruba czy cienka.

W tym krótkim artykule pomożemy wam wybrać odpowiednią mate.

Zawsze pamiętajmy!

Wybierając mate większą od siebie, będziemy mieć pewność ze posiadamy amortyzację, a nie ćwiczymy bezpośrednio na podłodze.

Najważniejsza zasada przy wyborze mat – przyczepność i bezpieczeństwo, gdyż możemy nabawić się niezłej kontuzji..

Gęstość maty:

Bardzo ważna wskazówka im mata posiada większą gęstość tym jest wygodniejsza do ćwiczeń oraz ma dużo lepszą przyczepność do podłoża.

Grubość maty:

Tak naprawdę,  grubość maty dobieramy sobie sami w zależności od naszych indywidualnych potrzeb. I tak naprzykład:

  • na grubsze maty od 3,5 mm oraz wyżej zdecydują się osoby które: używają maty do relaksacji w domu, rehabilitacji oraz posiadają miejsce na jej przechowywanie itp.
  • maty lżejsze od 2,5-3,5 mm będą idealne na szybki wypad do najbliższej siłowni na joge lub wyjazd ze znajomymi z plecakiem itp.

Nie oszukujmy się – jesteśmy wzrokowcami i lubimy mieć coś ładnego a nie tylko funkcjonalnego!:)

Tutaj macie linki:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *